Blocage au démarrage: vieille session et pas le mot de passe: que faire??

Forum informatique > Aide MAC > Blocage au démarrage: vieille session et pas le mot de passe: que faire??

<<<1>>>

[Page 1 sur 1 - 2 messages]
Informations Messages

WagnerS

1 message
Neurone isolé
Neurone isolé

Lien direct Le 26 Septembre 2011 à 11h09

J'ai acheté un mac d'occasion, un macbook pro, et j'ai un gros problème: la personne a qui je l'avais acheté avait crée une session, ce que je n'avais pas remarqué au début. je l'ai depuis environ 3 semaines et je n'avasi pas encore eu à l'eteindre; or j'ai eu a le faire hier, et au demarrage, surprise, un mot de passs: J'ai essaye de contacter le vendeur, qui ne me donne aucune reponse depuis maintenan 4 jours: Que puis-je faire? tout reinstaller? J'ai besoin dun CD d'intallation?? Ca memmerde pas mal en tout cas car meme en 3 semaines je tenais deja a un certain nombre de choses, quelqu'un peut-il m'aider??

Merci à tousSourire

Publicité

andreg

53 messages
Disquette
Disquette

Lien direct Le 26 Septembre 2011 à 20h10

Salut,

Tu dois d'abord te trouver un DVD de setup de MAC OS (29 € en Belgique; en France je ne sais pas)
Voici la solution en anglais :
Using the Reset Password utility
Begin by booting the Mac while depressing the C key. Then insert the Mac OS X Install DVD. The Mac OS X
Installer will start. Click Utilities and choose Reset Password.
The Reset Password utility will open. Specify the volume containing the user account you wish to reset (by default
most main Mac volumes are named Macintosh HD) and from the supplied user account drop-down menu, select
the primary account that is inaccessible. Next you must enter and re-enter a new password within the provided
fields, then click Save.
If you wish to reset permissions and access control lists (ACLs) for the user’s Home folder, click the Reset button.
Then exit the Mac OS X Installer and restart the Mac.
Require greater security?
Mac users particularly worried about security can prevent the Reset Password utility’s use by leveraging the
Firmware Password utility. Mac users can configure a firmware password and prevent others from starting the
computer using a boot DVD or secondary operating system.
To enable Apple’s Firmware Password, start from the Mac OS X Install DVD as with the Reset Password utility.
Click Utilities and choose Firmware Password Utility. For Mac OS X Leopard and Snow Leopard users, the
Firmware Password application will open. Check the box for Require Password To Start This Computer From
Another Source. Enter the password within the Password field and enter the password a second time within the
Verify field, then click OK. Confirm the operation, click the lock to prevent more changes and choose Quit to close
the window.

<<<1>>>

[Page 1 sur 1 - 2 messages]

Forum informatique > Aide MAC > Blocage au démarrage: vieille session et pas le mot de passe: que faire??